Založ si blog

Ako zo mňa korona spravila alkoholika:)

Už to bude rok… Tak začína známa česká „romantická“ pesnička. Bohužiaľ, jej pokračovanie je diametrálne odlišné od tohto príbehu. Takže repete  – už je tomu rok, čo nám tu škodí náš neviditeľný nepriateľ , ktorý výraznou mierou ovplyvnil všetky oblasti života Slovače a pripravil jej skúšku nervov pri prežívaní každodenných obyčajov. Zo dňa na deň som sa stal nežiadúcou osobou v kancelárii a bol som vyhostený do domáceho gulagu s podmienkami totálne nevyhovujúcimi  pre plnenie pracovných povinností. Kde sú teraz inšpektori BOZP? Moje zdravie pri práci je vysoko ohrozené a to nehovorím o práci samotnej, ktorá sa dá vykonávať z domu iba s vypätím všetkým síl. Spoločnú domácnosť zdieľame so ženou, predškolákom, školákom, psom a kocúrom. Už symbióza tejto kompánie v dlhodobej izolácii je vysoko riziková. Deti kričia na seba, žena kričí na deti a samozrejme si to zlíznem vždy spolupatrične aj ja. Do tejto disharmónie breše pes a kocúr…No ten ma najviac s.re. Ten jediný má vysoko na háku nás všetkých ako aj všetky tie obmedzenia. Čavarguje celú noc po okolí s inými mačkami, sem tam sa pobije, sem tam popreťahuje čo mu príde do cesty, príde nad ránom domov, dostane nažrať, zaľahne a ešte je aj obľúbencom rodiny. Takto ma provokuje a niekoho mi tým pripomína.. A pre porovnanie môj život. Ráno ma už vytočia deti, cez obed sú hladné, poobede sa nudia, žena zatvorená v pracovni a cez všetky tieto negatívne externé faktory sa musím sústrediť na robotu, telefonovať zatvorený v kúpeľni a sedieť na tvrdej stoličke v kuchyni pred notebookom. No a práve z tohto podhubia marazmu pekne krásne rastie impulz, ktorý sa šíri rýchlejšie ako správy o covide v médiách a niet pred ním úniku. Hneď jak padne, dohodnem sa so susedom a pri plote si otvoríme plnú dvanástku. Ak dobrá nálada graduje, preložíme to aj zápražkou. To vám je ventil, normálne cítim ako stres pomaly opadáva, už mi ani nevadí aktuálne dianie v izolácii za múrmi domu a takto dobre naladený sa môžem opäť vrátiť a venovať rodinke. Všetci sme šťastní, aký ritern som dal stúpajúcemu tlaku rodinnej deštrukcii. Potom príde víkend a cítim, že som nežiadúcou osobou aj doma a žiadny nezmyselný semafór už tigra v klietke neudrží. Pod rúškom shopoholica /samozrejme základných potravín/  opúšťam svoju bublinu a vydávam sa na vandrovku, tak ako ďalšie vajcia , ktoré sa potrebujú nevyhnutne socializovať. S jedným známym dáme rannú kávu, s ďalším obďaleč terasy doobedného čapáka, u iného okoštujeme domáce vínko. Deti sú u babky a žena je rada, že je konečne sama doma a môže sa venovať svojmu hobby. Táto doba priniesla nevídaný paradox a to žiadne telefonáty typu kde si a kedy prídeš ako to bolo pravidlom pred kovinizmom. Každý je rád za chvíle slobody a každý si ich užíva po svojom. Keďže sa všetci pravidelne testujeme a stretávame na čerstvom vzduchu môže si hovoriť kto chce čo chce, mne je už teraz všetko jedno. Promile udržiavame čo najdlhšie, lebo vieme že v pondelok nás znovu čaká rutina ponorkového typu. 

Jeden by sa zbláznil, ak by mal byť zavretý celý čas doma. To by boli domácnosti plné zvady, násilia, nervov. Korona – nekorona človek je sociálny tvor, ktorý potrebuje interakciu s inou ľudskou bytosťou a tento sociálny aspekt je podľa mňa rovnako dôležitý ako zdravotný. A čo spraví Slovák, ak sa teší so stretnutia s priateľom? No dá si za jeden. V normálnych časoch sme spolu zašli na hokej, zahrať si tenis, na túry do Tatier, čiže boli aj iné slasti pozemského života, ale čo včul? 

Už to bude rok a zdá sa mi a tak sa mi zdá, že pijem viac ako predtým.  Snáď čoskoro skončí táto doba izolácie, pretože jar klope na dvere a provokácia pekného počasia v kombinácii so zákazom vychádzania vyústi do ešte vyššej miery susedskej „výpomoci“ podfarbenou slivovicou… 🙂

Varovanie Zeme

16.04.2021

Ćlovek, čuj čo ti teraz poviem. Ja planéta Zem, ako si ma raz pomenoval, s nadhľadom sledujem, čo sa deje na mojom povrchu naprieč všetkými kontinentmi. Nechoval si sa ku mne správne, neprejavoval si voči mne žiadnu úctu, bola som pre teba len prostriedok pre čo najľahšie prežitie tvojej hmotnej existencie bez toho, aby si si uvedomil aké jazvy na mojom tele svojim konaním [...]

Zimný výstup Andrejcová

01.03.2021

Piatok 26.2.2021 , zimný výstup na vrch Andrejcová (Kráľovohoľské Nízke Tatry) V dobe temného lockdownu, kedy na Slovensku najsilnejšie šarapatí koronavírus C19, bola už len myšlienka vyraziť z čiernočiernej spoločnosti do nepoškvrnenej prírody Horehronia síce heretická, ale o to viac motivujúca. Sám som si prešiel ochorením, aj keď našťastie so [...]

Slávnostné otvorenie DSB observatória v Bratislave

VIDEO: Bratislava má prvú hvezdáreň, zložili sa na ňu sponzori a nadšenci. Neskôr privíta aj širokú verejnosť

26.04.2024 10:55

Na Deutsche Schule Bratislava slávnostne otvorili prvú hvezdáreň v Bratislave - DSB Observatórium.

Polícia SR

Nastúpila do MHD a domov sa už nevrátila. Polícia pátra po 14-ročnej Liliane

26.04.2024 10:44

Žilinskí policajti žiadajú verejnosť o pomoc.

Viktor Orbán

Gyöngyösi: Orbán je nepriateľ národa, premenil Maďarsko na diktatúru. Budapešť by nemala zabudnúť na sovietske tanky

26.04.2024 10:40

Myslím, že sme sa v Maďarsku vrátili do boľševických časov, tvrdí predseda strany Jobbik.

požiar, elektromobil, Lešť

Ako horí elektromobil? Požiar zlikvidovali hasiči do hodiny, vrak skončil vo vodnom kúpeli

26.04.2024 10:40

Z podzemnej garáže, v ktorej sa vznietil elektromobil, šľahali obrovské plamene.

Obelus

obelus pri tutatisovi, staň sa obelixom

Štatistiky blogu

Počet článkov: 3
Celková čítanosť: 3730x
Priemerná čítanosť článkov: 1243x

Autor blogu

Kategórie